SPANIEN

Just nu sitter jag och disskuterar med pappa över msn om USAs presidentval och om den globala uppvärmningen. Det är intressant, verkligen! Jag vet att jag borde lyssna på pappa för han har alltid rätt om allting, han är en riktig allvetare. Jag blir så kluven efter Al Gores statistiker och alla andra påståeenden om att de är jordens cirkel, jag tror att det är kombination av båda. Havsytan stiger likaså temperaturen, vi måste faktiskt göra något åt de, iaf göra ett försök. Siffrorna skrämmer mig. Men han tyckte inte att jag skulle lägga ner mina tankar på världsproblemen så de blir väl bara att lyssna på hans ord. Jag är ändå väldigt maktlös. Jag vill också starta upp en Moské på Gotland, eller de är för mycket jag vill göra. Idag har jag varit i skolan, jag och Caroline vaknade en kvart innan vi började men vi kom i tid, duktiga är vi! Vi hade förberedelser för nationella provet i svenska. Jag ska ha en föreläsning om Islam, deras syn på sin religion och vi utomståendes syn på Islam. Vi fick hamburgare till lunch, det är verkligen ingen favorit hos mig. Efter lunch tränade vi på ett Lucia uppträdande som vi ska ha för hela Palma, hela stan kommer att kolla på oss. Tänk att när de är Lucia är de bara några dagar kvar tills vi åker hem, underbart! Efter skolan gick jag hem till Ana och gick ut med hennes två hundar, jag tycker så synd om hundarna här i Spanien för dom får bara gå runt hemma hela dagarna, dom kommer inte ens ut och rastas. Dom lägger bara fram tidningspapper där dom får kissa, stackarna kul att kissa på golvet liksom. Dom blev iaf överlyckliga att få komma ut och det var mysigt att få träffa hundar igen, jag saknar Flisan så otroligt mycket. När jag kom hem från Ana satte jag mig framför pianot och försökte lära mig lite, de går trögt som fan, men de är hur kul som helst. Får förhoppningvis ett piano i julklapp, då jävlar!! Ikväll tänkte jag och några andra tjejer gå ut och dricka lite, de är tydligen en liten park som ligger lite avlägses som är jätte mysig! Nu tänkte jag ge pianot en chans till, men jag är alldeles för otålig för att kunna sitta där en längre tid. Om jag inte lär mig direkt så får jag panik.

gud vilket töntigt inlägg de här blev, haha.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0