SPANIEN

Jag blir rädd, vår värdmamma är läskig! Idag har jag stannat hemma från skolan för min förkylning har bara blivit värre. Sen för någon timme sen kommer hon in och kastar alla mina grejer som jag hade i de andra rummet över mig när jag ligger och sover. Hon börjar skrika på mig och säger " Hur "sjuk" du än är så ska du städa badrummet" Hon menar alltså att jag ska städa badrummet för att städerskan ska kunna städa. Vi städade ändå badrummet igårkväll men de verkade inte passa. Jag förstår inte hur man orkar skrika så mycket som hon gör! Jag är livrädd varje gång jag skall gå ner, alltid är det något fel. Sen när jag satte mig ute på altanen så kommer hon fram till mig: Men lilla gumman du måste ju ha på dig på fötterna, de är därför du blir så förkyld lilla förkylningsnisse! Orka vara hundra olika personer.

_______________________________________________________________________________________________

Sen blev jag så arg igår, igen, haha!
Jag hade ju varit på stan hela dagen, och de är bara 5 grader ute så jag blev iskall av att gå in och ut genom massa affärer.Sen när jag kom hem skulle jag bada, eftersom de finns så lite varmvatten så går de bara att en duschar om dagen, så eftersom jag var en isbit så fick jag göra de. Jag hade fyllt hela badet med jätte varmt vatten och jag hade längtat efter de där badet hela dagen. Sen skulle jag gå ner och fixa en grej i köket och prata med Caroline, men sen när jag går upp till mitt efterlängtade bad så är vattnet borta(?) De hade runnit ur på något konstigt vis, och jag var nära på att börja gråta. Och i vårt badrum så är det ett förnster som är trasigt och inte går att stänga till, och eftersom de är öppet så hålls alltid vår badrumsdörr stängd för att de inte skall komma in någon värme, så de är alltså lika kallt där som de är ute. Så där fick jag stå i iskall dusch med kalla vindar från fönstret blåsandes på mig. Så jag får en känsla av att min förkylning har lite med vårt älskade badrum att göra.

Nu är jag hungrig men vågar inte gå ner när "det" är kvar där nere.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0