du är hal

Jag är så trött på denna halka! Jag är så trött på att man går runt hur försiktigt som helst och man känner sig som en 80-årig tant utan rullator. Jag har ramlat två gånger på två dagar och idag var det hemkst! Jag gick hem från affären med en helt nygjord nachotallrik som jag längtat efter hela dagen. Helt plötsligt ligger jag på marken slog i svanskotan och huvudet slog i asfalten så de lät. När jag låg där helt själv på gatan så ville jag bara skrika av smärta. Men där låg jag iaf i några minuter och tyckte synd om mig och kände efter att inget var brutet. Det kändes som att svanskotan hoppat ur led, om de nu är möjligt för de gjorde fruktansvärt ont. Efter ett tag så tog jag tag i mig själv och försökte komma upp, de tog sin tid och så var min nachos utspridd över gatan. Jag tyckte så synd om mig själv och ringde mamma. Jag började gråta som ett barn och mamma kom hem från jobbet på momangen. Jag fick ligga i soffan i flera timmar och mitt huvud dunkade och svanskotan... vet jag inte vad den gjorde men gjorde ont iaf. Stackars älskade pappa hade också ramlat idag på väg till jobbet. Vad är problemet med att inte salta eller sanda? Ni tänker på mijön med seriöst, de kommer dö fler liv pga halkan än utav miljön.

Klockan elva ska vi hämta kim och edvin vid båten så ska vi ha mys helg hos Jonna och vi ska inte ens lämna huset! skönt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0